Sunday, February 15, 2009

HuJoNg MiNgGoO YaNg 'FuYOo'!!


wahahaha.... setelah sekian lama nak mengai ikan(memancing), akhirnya termakbul juga niat tu...

hahahaaha... mula2 pi taman pertanian kat Bukit Cerakah, tengahari.. pi ngan Shafiq dan Afiq.. depa tak dapat apa2.. aku dapat gak sebarau, sebesaq 3 jari.. kecik gak tapi janji dapat, sudahhhh...

dah balik tu pi makan, tapi semua tu tak berakhir kat situ ja... kami ada cadangan lain..
jeng jeng jeng... aku beli boq khai(joran) baru.. start motor. 3 orang kami pi Klang, North Port, Tanjung Harapan..., kami sampai dalam pukul 8 malam lebih dan balik Shah Alam dalam pukul 10 pagi.

semalaman kami kat sana, pengalaman menunggu air pasang balik setelah surut amat kami hargai.. kami juga mengharungi pelbagai pengalaman lain atau boleh dikatakan dugaan la, antaranya dapat belut laut, kail berpuluh2 putus kena gherit(gigit) ketam, dapat ikan buntal, kail sangkut batu, dan macam2 la(tak ingat)...

dalam banyak2 pengalaman, yang paling aku kagumi ialah dapat ikan sembilang versi dewasa(besaq la 2).. HAHAHA...

banyak lagi benda2 yang aku miss sebenaqnya, tapi setakat ni, ni boleh aku rate-kan 'good' la sebagai satu permulaan kepada aktiviti memancing ni...

4 comments:

mohd azizi said...

memang fuyooo! eh bkn fuyooo tapi fuyoooooooooooooo. binatang paling baik? burung kakak tua kot sebab dia dah tua takkan nak wat jahat lagi kot. Lagipun dia kakak, dia pompuan. betul dok?

mohd azizi said...

haha memang sial la teka teki tu. haha lol rofl lmao lshmbb lshmbh!!!

Nor Shazuani said...

besarny ikannnnnn.......

J.U.L.I.E.S.A.M.A.D said...

gila best.best.series best.