Tuesday, January 26, 2010

kebengongan tahap melampau...

bodoh plak aku rasa, masuk kelas, muka budak2 2 parts below je yang aku nmpak... mana pegi mmber2 aku yang sama sem ngan aku? ops, lupa, aku kan repeater... orang lain tengah sebok mengajar..., aku plak mengelamun dalam kelas malu2 alah... nak angkat kepala segan, nak tunduk pon segan... ye la, smua adik2 je keliling...

nak menyesal tak elok..., nak buat tak kesah, bapak menipu kalau tak kesah.. so aku redha je la... cadang2 awal2 nak extend sem. nak nuat sem depan ja.. tapi pikir2 balik, better aku ambik gak walaupon ckit sebb masa dah makin mencemburui aku... baru shave misai malam ni, pagi esok dah nmpak macam nak kena shave lagi sekali... orang2 lain yang sama umur ngan aku dah kawen, dah ada anak, dah ada rumah, dah ada keta.., dah ada kerja... tggu nak kembali ke rahmar=tullah je lagi, tapi aku plak blajar tak abis2... silap2 haribulan, ke rahmatullah tak semapat nak habis degree, mati syahid... fisabilillah...

aku dah tau apa sebenarnya silap aku all the times, cuma aku tak mmpu lagi nak ubah.. first yang aku perasan, initial classes aku skip, so the next classes aku dah rasa malas nak pegi... malas tu la yang menyebabkan aku terkandas macam ni...

kadang2 aku rasa macam aku ni ryan reynolds pon ada, ala... dalam cita van wilder tu... yang dia takut nak harungi alam pekerjaan, so dia kantoikan diri dia dan stay kat kolej bertahun2, padahal pandai je dia tu sebenarnya(bab kepandaian ni aku tak pasti sama ke tak).. yap...!! memang aku takut nak kluar dari kepompong student ni... nak buat micro teaching pon aku dah cuak giler, ni plak nak practicum, nak mengajar..., mmg ngeri dan mnyeramkan...

part seven sepatutnya dah jadi part smua orang senyum(walaupon agak tensi) sebab dah tau sem depan nak settlekan thesis, hantar, dua sem lepas tu naik pentas, pakai jubah... tapi aku time tu tgah serabut ambik subjek2 yang kantoi... aduhhh

entah la... nak positive thinking macam tak kena je... ye la, mulut positive, kepla negative, tak ngam,... orang slalu kata setiap kejadian, setiap peristiwa ada hikmahnya... ntah ada ke tak hikmah untuk peristiwa hidup aku ni, aku pon blur, tak tau nak agak... positively, ada la kot.... negatively, huhu, ada ka???

nak kerja apa kalau perangai mengalahkan unta... nak kata aku ni malas, yap, aku stuju, aku malas, tapi malas aku cuma untuk belajar.. buat benda2 lain aku tak la kesah sangat.. aku enjoy je pon buat benda2 lain. tapi kenapa bab blajar ni aku jadi camni... dulu malas gak, tapi time kena study aku ok je telaah buku.. tapi sekarang ada assignment 30% pon releks je aku letak tepi, ambik laptop, main game, main internet, tgk muvi...

aku ngan moto hidup aku tak penah berubah, "NTAH"... ada masalah ckit ntah!, malas nak pikir... so aku konsider aku ni bukan risk taker... aku lari dari masalah. tak penah try nak selesaikan masalh. masalah plak bukan semulajadi datang, aku yang create sendiri... tapi bila time nak settlekan masalah tu, slamber je aku tolak tepi sambil kepala otak aku melafazkan moto hidup aku "NTAH!!".. lantak la... hehehe

mungkin rohani aku lemah... , semangat mudah luntur, pegangan goyah.... (perkara penting ni yang aku tinggal, so it leads to further problems, and complications)... aku akan cuba cari pegangan yang kuat, kukuh semula agar segal yang aku laburkan selama ini bukan pembaziran dan aku akan temui kejayaan kelak!! amin...

sekian

lalalalala

6 comments:

miRa said...

sabarlaaa paksu...wah down giler nih! tp klo u rs down or giv ke hape ker kan akn make it worst?isnt?so better teruskan n make it better...xpenh terlambat ar..mmg r kwn2 dh berjaya ke hapa but bukan jauh sgt pon..cb klo u make it worst kan msti ur parents sedih..xpon ur awek..bnyk nak ckp tp xtAu nak wat ayat cmne..keh8..

miRa said...

mira pon sama..tgh struggle gak..wlpon bnyk nak mengeluh tp xnk giv up :) sama2lah ye..

enCIK RAMLi said...

tq very much mira... tension sangat... dah bertahun2 blajar.. nak dapat degree, tapi x habis2... silap2 kena dismiss camtu je.. x ke gila jadinya.. huhuhu... apa2 pon nak try betul2 kali ni... lu x leh nak dapat btul2 elok pon sekadar habiskan dah la degree ni... sikit je lagi.. huhu

tq very much..

miRa said...

haah skit jer lg..pulun skit jer lg lee! chaiyok2!

ZieSakura said...

sentiase positive taw..nnt ko grad sma ngan kitorg gak..jgn risau yek..good luck

enCIK RAMLi said...

x la zie... aku ada plan lain.. byk benda nak kena settle dulu.. so for sure aku akan grad lewat dari budak2 kita... makaseh sebb bgi skngan kat aku...
tq mira,
tq zie...