Wednesday, December 3, 2008

SaKsi kEjaDiaN buNuH DiRi..

Petang tadi aku, kak, ayah, ngan paksu aku pi kat 1 tempat untuk settlekan hal kak aku. Hal apa ntah. Paksu aku ada nak buat something kat some place, beli rokok kot. So aku kak dan ayah aku gerak la dulu. dia gerak ke pejabat yang nak kami tuju kemudian.

On the way ke bangunan 2, aku tengok orang ramai kat luar. bangunan 2 dalam 15 tingkat camtu la (aku agak2 ja la). Depa semua dok dongak ke langit. Kami dengan rasa heran pun dongak la skali, tengok apa yang menarik kat atas sampai semua orang teruja mendongak. Berdesup jantung aku tengok ada 1 minah ni, dok berdiri atas bangunan 2. fuhhh, aku pon apa lagi, cepat2 la bukak pouch bag aku, nak amik kamera. dalam kalut2 2, kamera stuck la plak. Aduhai... Sambil aku teraba2 nak keluarkan kamera, minah 2 dah nekad terjun. Kamera dalam pouch bag lagi.

Dalam tak sampai 2 saat, DUBB!!, macam nangka busuk. Berderai atas lantai aku tengok. Memang meremang bulu tengkok aku. Sadis gila... Lantas, kamera yang masih stuck aku keluarkan perlahan2, aku ON, dan aku amik gambar dia. Sedih, terkejut, semua ada. Tapi aku gagahkan diri amik gambar dia. Darah merata2, otak bersepai, bentuk dah tak macam orang. Mau tak, 15 tingkat kot.. Entah apa masalah yang dia hadapi aku tak tau la. Yang aku tau, masalah 2 takkan selesai untuk selama-lamanya sebab dia pilih shortcut yang macam ni. Aku sedih mengenangkan kenapa benda ni boleh jadi kepada kita masyarakat Malaysia yang beragama Islam.


Beberapa minit kemudian, aku berasa amat2 bersyukur ke hadrat Illahi sebab apa yang aku ceritakan kat atas ni cuma mainan tidur aku. Hal kak aku tadi pon tak sempat nak settlekan dah tersedar. HEHE.. Mungkin terlampau letih kot aku tidur sampai petang dan masa 2 la mimpi ni ambil tempat dalam kepala aku..
HUHU. Mintak2 benda2 macam ni dijauhkan dari hidup aku.. AMIN..

p/s : tidur baca doa

p/p/s : tidur 2 mati sementara ja, bukan untuk selama2nya lagi. kalau dah cukup 6 jam tidur, bawak2 bangun la. hehe..

p/p/p/s: gambar kat atas bukan gambar dalam mimpi aku

No comments: