Monday, March 8, 2010

takut..

bukan kat hantu, tapi kat masa depan... what "WILL" happen..

perkataan esok bagi aku adalah satu perkataan yang so stressful.. sometimes aku harap tak ada such thing as esok..

future
orang lain ada plan, aku pun ada... orang lain ikut plan, aku plak gelabah nak pikir2 2nd plan, 3rd plan, ya la, plan pertama tak jadik, kena ada backup plan, 1st backup plan tak jadi, kena pakai plan seterusnya... dan seterusnya.. dan lagi, dan lagi... i'm sick of it..

menyesal
perkataan yang betul2 tak Islamic, but that's what i feel right now about my choice i made... when i think back, will it make any difference if i make other choices? will it be better, or worst? cannot answer that..

blame game
orang lain struggle study, walaupun tak penah minat dengan apa yang diorang ambik, tapi aku plak asyik salahkan minat.. i cannot do this, that because i dont like it, i dont like this, i dont like that... tapi kalau aku ambik apa yang aku minat, boleh ke aku struggle? atau alasan aku nanti aku tak minat apa yang aku ambik walaupun aku sebenarnya penah minat?

disiplin
yap, hidup mesti ada disiplin. tak heran kenapa mesti ada guru disiplin yang garang2. semua tu sebenarnya nak didik kita untuk jadi orang yang berdisiplin. tanpa disiplin susah nak jadi orang yang berjaya. nasib je kalau ada yang tak berdisiplin, tapi berjaya..

rehat
rehat yang cukup penting untuk kita dapatkan badan yang sihat dan mental yang sentiasa dalam keadaan bersedia untuk menerima hari esok...

so wahai "Encik Esok", aku akan pastikan kau menjadi "hari ini" yang penuh dengan bermanfaat!!

4 comments:

miRa said...

mira lak bile asiment xsiap rs bosan nak bngun pgi sok n sambung wat..paksu, u xminat tesl ker? hbs 2 minat apa?mmg seksa blaja apa yg kiter xminat..tpi mcm mira dlu mira study time exm sbb xnk dpt result terok..so wlpon xminat tpi result xkokak..n nnti senang nak apply master..huhu..tpi korg laki2 song..sng dpt keje..

enCIK RAMLi said...

mintak2 macm 2 la... tpi sapa yang nak ambik keja klu result btul2 truk.. hehe, mesti bestkan dapat bljar apa yang diminati.. tringin nak ambik program yg paksu minat, tpi cam dah lambat ja... dah byk masa habes untuk tesl ni...
tapi chill, life goes on!!
chaiyok chaiyok!!

miRa said...

tpi kan mira spend time 3 thn kot dgn bnda xminat..pas2 lak xfokus..matrik sains hayat, degree IS, master br BI..klo tgk mmg mcm lama jer buang ms..tp klo fkr +ve kiter ada knowledge 2..xpenah trlambat paksu..sbb better ambik drastic action 2 follow our dreams rather than seumur hidup terseksa wat bnda xminat..so klo compare blh nmpk kan..4 me kan, wlpon u xminat tesl tapi advantege u leh speaking wat..dlm english env lama..so agk sng kan nak msk bidang len,,tp klo tkt rugi ker apa, it's up 2 u..mne tau ble dh keje ok ker...paksu u minat ape???kasi citer skit..

enCIK RAMLi said...

huhu... interior design.. minat,tapi x ada pendidikan seni dlu.. so xleh nak apply.. seni wajib ambik.. nak ambik waktu form6, tapi dapat tesl, trus ngan tesl.. crita lama..nak habiskan ni dlu, klu boleh, pastu baru pkir benda lain..