Thursday, November 5, 2009

why?

6 comments:

Amalina E Azmi said...

mungkin air tu patut ditukar. ntah2ade jentik2 kot dlm tu paksu. hehe

mungkin juga perlu tukar bekas baru. eg letak dlm pasu. ada tanah cukup nutrient dan pH sgt sesuai.

mungkin perlu letak baja nitrogen versi liquid dan tambah sedikit *sgt sedikit* magnesium. supaya ade lah sikit daun untuk jadi mkanan. dan sekurang2 nya wujud jugak chlorophyll utk si cik rose. boleh la bertahan lama sikit~

oh ya. jgn lupa suhu~

***
huhu. sy mmg suke menyampuk blog2 org sjk kblkgn ni. hm. tp ape yg sy ckp td. bkn sbb sy amik plant science. tp ade mksud sndri.

air: emosi, kelakuan, dan fikiran yg perlu diubah. mungkin ada kepincangan di situ

bekas: ruang untuk dri sendri dan untuk dia. mungkin ada bnda baru bkl kita dpt melalui 'ruang'. dan kita boleh perbaiki mn yg lemah. so dat, dpt lah bloom kmbali :)

nitrogen n Mg: support.

suhu: masa itu perlu. sgt perlu :)

haish~.. ntah. adekah komen sy bertepatan dgn entri paksu yg begitu lebar skopnye. huhu~
layan jela...^^

enCIK RAMLi said...

a picture's worth a thousand words...
begitu subjektif... tapi cik amalina telah berjaya menginterpretasikan gambar tu dengan begitu tepat sekali seperti cik amalina pernah terlibat dengan keadaan seumpama ini...

bukan setakat berjaya memaksudkan gambar tersebut, tetapi juga telah dengan bernasnya memberi nasihat yang berguna kepada saya. betul2 berguna yang boleh dilabel sebagai kata2 nasihat yang efektif.

dengan komen yang panjang lebar(macam post, hehe) saya secara serius terharu dengan kesudian cik amalina meninggalkan komen.

ala... feel free utk mengomen2 blog orang sebab tu membuatkan seseorang lebih galak(dalam pengertian yang baik) untuk terus berkarya(menulis blog). walaupun kita komen habis merapu, tapi komen kita sebenarnya mampu buat penulis blog happy. betul? setuju?


wahh... panjang betul komen, hehehe... tq cik amalina atas sebab2 di atas, teruskan berkarya!!
yeahh!!

Amalina E Azmi said...

sesungguhnya. sy menjiwai watak (merepek) kerana keadaan seperti dlm gmbar itu bukan setakat normal bg kita as manusia. kdg2 juga boleh buatkan kita jd abnormal dan mungkin paranormal.
*haishh..pabenda den merepek lg ni*

nasihat tu. syok sendiri ja kuaq dr mulut. alahai. tp itu pendapat sy dan juga untuk sy ingat sampai bila2 (konon2 motivated la. pdahal..hampeh..lol). ape2 pun paksu lee (hrp encik tdk kisah dgn panggilan ini. stylo bunyi nye), trimas krn selalu melawat blog sy yg x seberapa. anda juga, teruskanlah berkarya, bloghopping, dan juga blogging.


p/s: sy suka membaca kisah org. ada pengajaran di sebalik semuanya :)

miRa said...

wah!da longest comment yg mra pnh tgk!! he2.. nice paintin..

enCIK RAMLi said...

hehe.... nnti paksu lee komen panjang2 kat blog mira ikomia... dalm 1000 perkataan camtu.. heeheh

miRa said...

wah!1000 words??bek mira copy paste jdi post trus..ha2